ZDROWY KROK W NOWY ROK

Opublikowano 29.01.2015

W Nowym Roku warto przyjrzeć się naszym zwyczajom żywieniowym i zastanowić się, co można w nich zmienić. Jak wprowadzić zmiany w naszym jadłospisie?

Nadejście Nowego Roku skłania do podsumowań, a co za tym idzie –podejmowania postanowień. Pora zacząć wszystko od nowa. Niech stare, niezdrowe przyzwyczajenia odejdą w przeszłość. Porządki w szafie, więcej spotkań z przyjaciółmi, więcej czasu dla siebie… Dla każdego coś innego! 

Spróbujmy uważniej przyjrzeć się sobie i odpowiedzieć na pytania: co nam służy, co daje energię do działania, jaki tryb życia sprawia, że czujemy się dobrze?

W zdrowym ciele zdrowy duch! Dobrze skomponowany jadłospis i wysiłek fizyczny przynoszą nie tylko utratę kilku zbędnych kilogramów, ale i dobry nastrój, mnóstwo energii i chęć do działania. Jak wprowadzić zmiany w naszym jadłospisie? Powoli i konsekwentnie, odnajdując nowe smaki, powracając do rozwiązań prostych i naturalnych. Mamy dla Was kilka pomysłów na to, jak zmienić naszą codzienną dietę na lepszą.

PEŁNĄ PARĄ DO ZDROWIA!

 

JAK PRZYGOTOWAĆ IDEALNE WARZYWA NA PARZE?

Wystarczy przestrzegać dwóch prostych zasad.

  1. Składniki kroimy na kawałki takiej samej wielkości, tak aby czas ich przyrządzenia był jednakowy. Tu przydadzą się ostry nóż i dobra deska do krojenia. Warzywa można mieszać podczas gotowania, ale warto pamiętać o tym, że niektóre, np. brokuły, gotują się znacznie szybciej niż marchewka.
  2. Najlepiej warzywa gotować krótko, tak aby zachowały jędrność, smak i wartości odżywcze.

Proste, prawda?

KROPKA NAD I, CZYLI DODATKI DO WARZYW NA PARZE

Wystarczy doprawić chrupkie warzywa ziołami, by wydobyć z nich zaskakujące aromaty i podkreślić głębię smaku. Zrezygnujmy ze szkodliwej soli, która przyczynia się do gromadzenia wody w organizmie.

Zobaczcie, jak podkręcić smak warzyw przygotowanych na parze. Co można do nich dodać?

Pachnące świeże zioła

Teraz możesz je uprawiać w domu, np. na parapecie okna. Bazylia, majeranek, oregano pięknie udekorują wnętrze kuchni, gdy wstawimy je do dekoracyjnej osłonki lub doniczki. Świeże zioła, natka pietruszki, listki tymianku lub koperek dodać można do warzyw w trakcie gotowania lub po prostu przyprawić nimi już gotowe danie na talerzu.

Czosnek

Świetnie komponuje się właściwie ze wszystkimi warzywami i ziołami. Czosnek dodajemy podczas gotowania na parze do np. jarmużu, ziemniaków, marchewki, korzenia pietruszki itp. Nasze warzywa nabiorą dodatkowego temperamentu, gdy po ugotowaniu przyprawimy je aromatycznym czosnkiem krótko podduszonym na oliwie.

Imbir

 

Oliwa

 

Warzywa dobrze jest skropić sosem sałatkowym na bazie oliwy lub wymieszać je z oliwą, odrobiną soli i świeżo mielonym pieprzem jeszcze przed gotowaniem. Zamiast oliwy możemy użyć aromatycznego oleju sezamowego.

Sos sojowy lub rybny

Dodajcie łyżkę lub dwie do gotującej się wody, a danie zyska niebanalny smak.

Ocet

Winny, balsamiczny lub jabłkowy dobrze zbalansuje słodycz marchwi, buraków czy słodkich ziemniaków zwanych batatami.

ZDROWO I KOLOROWO

Odpowiedzią na noworoczne postanowienia są sałaty i sałatki. Pełne wartości odżywczych, zaskakujące bogactwem smaków i kolorów, skomponowane z fantazją, łatwo mogą stać się pełnowartościowym daniem obiadowym.

Mamy dla Was przepis na odświeżającą zimową sałatkę, taką w sam raz na spełnienie noworocznych postanowień. :)

 

Aby przygotować sos, zmieszaj dokładnie wszystkie składniki. Najlepiej użyj do tego słoika z nakrętką: wrzuć wszystko do środka, zamknij wieczko i porządnie potrząśnij przez minutę. Sprawdzi się także ubijaczka do białek. Wymieszaj składniki sałaty z sosem i ziołami.

Czy czujecie się zainspirowani do zmian? Ulubione pomoce kuchenne – dobre noże, praktyczne deski, doniczki i osłonki na świeże zioła i do tego mnóstwo kolorowych warzyw sprawią, że gotowanie będzie lekkie, łatwe i przyjemne. To zaczynamy. Nowy zdrowy rok oficjalnie rozpoczęty!

 

Tematy powiązane z tym artykułem: przepisy kuchnia
Brak komentarzy. Bądź pierwszym, który skomentuje.
Dodaj komentarz

Komentarze