Trening na bieżni rozwiązaniem dla początkujących biegaczy - ABC biegacza

Opublikowano 01.04.2015

Trening na bieżni to świetnie rozwiązanie dla początkujących biegaczy. Przeczytaj i dowiedz się, jak efektywnie trenować bieganie w domu.

Najtrudniejsze są początki. Jak się zmobilizować do biegania? Jest jedno, doskonałe rozwiązanie, kiedy rozpoczynasz bieganie - trening na bieżni.

JAK TRENOWAĆ BIEGANIE

Trening biegowy dla początkujących powinien być umiarkowany, aby nie doprowadzić do przetrenowania. Idealnie jest naprzemiennie biec i maszerować, wydłużając czas biegu w stosunku do marszu. Innym sposobem jest bieganie, ale na krótkich dystansach i stopniowe ich zwiększanie.

ZALETY BIEGANIA NA BIEŻNI

Dla rozpoczynających bieganie trening na bieżni ma wiele zalet. Przede wszystkim umożliwia bieganie o każdej porze roku, dnia i nocy, niezależnie od warunków atmosferycznych. Biegacza nie zniechęci więc deszcz czy późne, wieczorne godziny. Można przez cały rok biegać w podstawowym ubraniu treningowym, co oznacza brak konieczności inwestowania w ciepłochronną odzież biegową.

Trening na bieżni znacznie mniej obciąża stawy, a ryzyko kontuzji jest minimalne. Co ważne, można poznać swoje możliwości i precyzyjnie zaplanować trening. Pomagają w tym widoczne na ekranie dane: pokonany dystans, szybkość biegu, spalone kalorie czy puls. 

JAK ZACZĄĆ BIEGAĆ NA BIEŻNI

Treningi należy zacząć od rozgrzewki: ćwiczeń rozciągających oraz truchtu lub marszu. Ważne jest także odpowiednie nawodnienie organizmu, dlatego butelka wody jest obowiązkowa. Należy także pamiętać o założeniu odpowiedniego obuwia. Buty do biegania na bieżni nie muszą mieć tak dobrej amortyzacji jak te przeznaczone na asfalt czy przyczepności obuwia trekkingowego. Sprawdzić się powinny wygodne sportowe buty lub, jeżeli treningi na bieżni są krótkie ale intensywne, buty startowe.

Tematy powiązane z tym artykułem: moda bieganie buty do biegania moda sportowa
Brak komentarzy. Bądź pierwszym, który skomentuje.
Dodaj komentarz

Komentarze