5 sposobów na wytrwanie w sportowych postanowieniach

Opublikowano 15.01.2015

Na szczycie listy postanowień noworocznych zwykle znajdują się ćwiczenia sportowe. Wszyscy marzą o nienagannej, zadbanej sylwetce i dobrym samopoczuciu. Pełne dobrych chęci ruszamy do działania! Jednak z czasem nasz zapał trochę stygnie. Jak zatem zmotywować się do ćwiczeń i wytrwać w swoich postanowieniach?

PRZESTAŃ MARZYĆ, ZACZNIJ DZIAŁAĆ!

Ćwiczenia nie tylko świetnie wpływają na naszą figurę, ale przede wszystkim dają mnóstwo pozytywnej energii i niezłego kopa do działania. W Waszej szafie muszą się więc obowiązkowo znaleźć: wygodny dres, legginsy, sportowy top odprowadzający wilgoć, dobrze dobrany biustonosz sportowy i wygodne obuwie. Wybór zajęć sportowych jest naprawdę ogromny, więc na pewno znajdziecie coś dla siebie. Dobrym pomysłem jest zaplanowanie sobie stałych dni na ćwiczenia – systematyczność jest podstawą sukcesu.

PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM

Namówcie koleżanki do wspólnych ćwiczeń! Po zajęciach czy treningu na siłowni możecie przecież wybrać się do kawiarni. Nad zdrowym koktajlem ze świeżych owoców wymienicie się wrażeniami, omówicie postępy, jakie zrobiłyście podczas ćwiczeń. Wzajemna motywacja daje ogromną siłę i nie pozwala dojść do głosu wewnętrznemu leniuszkowi, który lubi pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie. Poza tym w chwilach słabości koleżanki wyciągną Cię na trening i przemówią do rozsądku. 

WYMÓWKOM MÓWIMY NIE

Brzydka pogoda, zmęczenie, brak czasu lub pieniędzy na karnet – jeśli chodzi o wymówki, to nasza kreatywność nie zna granic. Nie dajcie się jednak zwieść! Nie każdy może pozwolić sobie na zakup karty na siłownię lub zajęcia fitness, ale każdy może ćwiczyć w domu i biegać. Do domowych ćwiczeń przyda Wam się mata. Nie będziecie się ślizgać, a Wasze plecy będą odpowiednio zamortyzowane podczas wykonywania serii brzuszków. Wydane na matę pieniądze będą Was dodatkowo mobilizować do sportowej aktywności. Ta inwestycja zwróci się w postaci płaskiego brzucha. Kto wie, może pojawi się nawet kaloryfer? :) W Internecie znajdziecie mnóstwo zróżnicowanych treningów. Na nudę nie ma więc szans. Jeśli potraficie już same skomponować sobie zestaw ćwiczeń, to możecie włączyć ulubioną muzykę i przystąpić do dzieła! 

DOMOWA JOGINKA

We własnych czterech kątach można też trenować jogę. Należy jednak zacząć od zajęć z instruktorem, żeby złapać podstawy i nauczyć się poprawnego wykonywania ćwiczeń, które potem będziecie w stanie wykonać samodzielnie w domu. Na pewno przydadzą się Wam antypoślizgowe skarpetki i mata. Po ćwiczeniach warto poświęcić chwilę na wyciszenie się, pobycie chwilę sam na sam ze swoimi myślami i głębokie oddechy.

SPRAWDZONE SPOSOBY NA ZMOTYWOWANIE SIĘ DO ĆWICZEŃ

  1. Zaplanuj z góry kalendarz treningów na cały miesiąc i ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu.
  2. Różnicuj treningi – np. poniedziałek: bieg na 5 km, środa: 40-minutowy trening z YouTube'a, piątek: joga.
  3. Załóż się z przyjaciółką, że wytrwasz w swoim postanowieniu – nie chciałybyś chyba złamać danego słowa?
  4. Zapisz się na 10-km bieg pod koniec roku! Zmotywuje Cię to do systematycznych treningów. Na pewno dasz radę! W końcu nie chcesz być ostatnia na mecie. ;)
  5. W chwilach słabości przypomnij sobie to wspaniałe uczucie po zajęciach sportowych, kiedy endorfiny krążą w Twoim ciele i rozpiera Cię pozytywna energia.

Gotowe do ćwiczeń? Dajcie znać, jak Wam idzie wcielanie w życie noworocznych postanowień. 

Tematy powiązane z tym artykułem: moda sportowa rozrywka relaks moda moda damska
Brak komentarzy. Bądź pierwszym, który skomentuje.
Dodaj komentarz

Komentarze